Blogger Template by Blogcrowds.

Pełny tytuł: Czarny pająk. Opowieści niesamowite z prozy niemieckiej
Wybór, wstęp, noty o autorach: Gerard Koziełek
PIW 1976
stron: 564
Ilustracje: tak (Franciszek Starowieyski)

Książka wygrzebana na Allegro.



Kolejna książka z jednej z moich ulubionych serii. No i pierwsza książka, jaką kupiłam na Allegro - długo nie mogłam zacząć, dziś to moje główne źródło książek.

Niestety obwoluta mojego egzemplarza była tak zniszczona, że nie dało się jej uratować.

A co w środku? M. in. Goethe, dwóch Mannów, Meyrink, Tieck, Hoffmann, Ewers, Strobl (dwaj ostatni panowie niebawem doczekają się własnych notek).

3 komentarze:

Stare książki mają dusze, piękny bukiet zapachowy, szkoda tylko, że często obwoluta nie wytrzymuje. Dzisiaj nowe: tytuły, pomysły, błyszczące okładki, częściej przykuwają wzrok czytelników a to, co najlepsze, sprzed lat, lit. piękna klasyków, gdzieś nam umyka. Na moich półkach niemal 95% wszystkich książek, to książki z antykwariatów, pchlich targów, wygrzebane spod sterty innych "białe kruki".

Pozdrawiam serdecznie :)

18 marca 2011 18:21  

Miło, że nie jestem ostatnią wielbicielką "książek wygrzebanych". Ostatnio widzę głównie ludzi dla których problemem jest mała ryska na okładce... A ja nawet wolę ksiązkę "z historią".

18 marca 2011 19:37  

Uwielbiam te opowiadania z "czarnego pajaka". Udalo mi sie ja kupic w moim ulubionym antykwariacie.

22 października 2011 22:58  

Nowszy post Starszy post Strona główna